Bagolykő őszutón

2020. november 7-én, szombaton ünnepélyes keretek között vehettük át Lázárfalván az Európai Gyalogtúra Szövetség túravezetői oklevelét, kitűzőjét. Másnap, november 8-án, László Ilonka túratársunk, e rangos elismerés birtokában már kamatoztatta tudását azáltal, hogy túrát szervezett a Bagolykőre.

Mint mondotta, nem sok leírás áll rendelkezésünkre az említett helyszínről, éppen ezért az a legjobb módja a megismerésének, ha felkeressük ezt a természeti látványosságot. A Bagolykő a Központi-Hargita hegységben található, Hargitafürdőről kiindulva közelítettük meg, a legjobb időpontot választva a gyalogtúrázáshoz.

Páratlanul szép idő volt aznap, míg a Csíki-medencét sűrű ködtenger borította, fent a Hargitán ragyogott a fényes nap és melegen simogatott, még a szél se fújt, felhőt nem láttunk az égen, csak a szikrázó kékséget és körülöttünk az őszi színek kavalkádját, a közelebb-távolabb húzódó hegyvonulatok jól kivehető, gyönyörű formáit, a ködtakarta hegyközi medencéket.

A kék sáv gerincjelzés mentén haladtunk, kényelmes tempóban, többszöri pihenőt tartva, közben csemegéztük a fagycsípte áfonyát, aminek fanyar íze édessé vált.  Bő egy órás volt a kövekkel tarkított, emelkedő szakasz, ezt követően kiértünk egy nagyobb tisztásra, ahonnan balra vettük az irányt és füves, borókás terepen haladva értünk fel a hegygerinc vonalára. Az antennák szomszédságában rácsatlakoztunk a kék háromszög jelzésre, ezt követve értük el a Bagolykőnek nevezett sziklaformációt egy keskeny ösvényt követve a sűrű fenyőerdő között.

A szikla lapos tetején kereszt magasodik, ennek tövébe telepedtünk mindannyian. László Csaba túratársunk itt szavalta el Wass Albert – A bújdosó imája című versét, amit felemelő volt ebben a környezetben végighallgatni.

Annyira gyönyörű ez a hely, szívedet-lelkedet melengeti, jó itt lenni, elidőzni e páratlan környezetben, ahonnan a tiszta időnek köszönhetően kedvünkre kémlelhettük a környéket, s a távolban a Déli-Kárpátok lenyűgöző vonulatát.

A szemet gyönyörködtető látványt, a fenyőillatot, a nap melegét raktároztuk magunkba, hogy hideg, sötét téli estéken újra felidézhessük ezeket az élményeket.

Hála és köszönet az égieknek, hogy ilyen csodás napban lehetett részünk és köszönet a túravezetőnknek a felejthetetlen élményekért.