Hegyeshavas – túra

A túrára 2018. március 24-ikén került sor, egy napsütéses télvégi-tavaszi napon. Tizenketten vállalkoztunk bejárni a kb. 14 kilométeres távot, ami önmagában nem nagy távolság, de a téli hóviszonyok, a jelentős magasságkülönbség és a hirtelen emelkedő nehezítette a feljutást a Hegyeshavas csúcsára.
A gyimesközéploki állomásig vonattal utaztunk, majd 2 km gyalogolás után elértük a Nagy-patak völgyében levő utat, amely felvezet a Hegyeshavasra. Havas úton haladtunk felfele, egyre szűkebb völgyben, ritkuló házak és csűrök mellett, majd a Kénes-forrás környéki nyári szállások után felcsatoltuk a hótalpakat is. Az út itt egyre meredekebb lett, ami gyakoribb “megszusszanásokra” késztetett. Sajnos itt meg kellett váljunk egyik túratársunktól, akinek vissza kellett fordulnia. Ahogy fennebb és fennebb értünk, úgy egyre jobb kilátás nyílt a szemben levő dombokra, hegyekre. Először a Silye, a Naskalat majd az Öcsém-Nagyhagymás és a környező hegyek jelentek meg. Az út a néhány évvel korábban még meglevő erdők helyén ma már csupasz, hóborította hegyoldalakon kapaszkodik felfele, így érjük el a
Hegyeshavas csúcsát. Fényképezés, csúcs-pálinka, -csoki, rövid pihenő és a körpanoráma megszemlélése után lefele indulunk. Pontosan délkor uzsonnázunk, majd tovább haladunk a gerinc-úton –ami persze a nagy hó miatt nem látszik. Többször megállunk, mindenki igyekszik minél többet elraktározni a napfényből. Az Antalok-sarka magaslatnál letérünk jobbra a Kápolna-patak völgye fele. Meredek ereszkedő következik, majd a patakvölgyben elérjük a Kápolnapatak házait, lennebb pedig a vasúti megálló közelében levő “könyvtárat”, ahol a kellemes fáradtságot még kellemesebbé lehet tenni az esti vonatra való másfél órás várakozás ideje alatt.
A megtett útvonal hossza 14 km, szintkülönbség 750 m, túra-időtartam 7,5 óra, résztvevők száma 11.

Kedves Ferenc, 2018, március 24.