Budvár-Csicser túrabeszámoló

Budvár- itt ebben a várban élt Zandirhám, a székelyek főrabonbánja.

A történelem szerint a XI-XII. sz.-ban építették őrhelynek, ahonnan lármafákkal jeleztek a szomszédos, hasonló jellegű várakba veszély esetén.

A legenda szerint Attila testvére Buda építette, a székelyek, fő tartózkodási helye volt és itt tértek át sokan a keresztény hitre… olvastam ép a napokban Gál Elemér: Héthavas című hitregényében. Ilyen hangulatban számomra izgalmasnak igérkezett a László Ilona vezette Budvár-Csicser tanösvény bejárása.

A tanösvény az UEKE tevékenységét dicséri amelyről csak felsőfokban beszélhetünk. 8 minnőségi, időtálló táblán tanítanak a várak legendáira, felhívják a figyelmet környék fáira, az állatvilágra, gombákra,geológira, virágokra.

A  túra elején egy gyümölcsösön megyünk keresztül, aztán egy lankásabb erdei út következik aztán még egy kis kaptató. Az előzőnapi esőzések befolyásolták utunkat, annyi sár rakodott bakancsainkra, hogy alig bírtuk, ez volt a mi harcunk a vár meghódításáért. Megérte, a hajdani vár teteje szép, fűves. Innen pazar kilátás van a környékre. Elolvassuk a tábláról a legendát, elképzeljük a székely legényt amint lenyílazza a tatár kánt (a Jézus szíve kápolna helyén). Itt a millecentenárium tiszteletére kopjafát állítottak. Kellemes napsütésben van részünk, eszegetünk és közbe Csaba verseivel szórakoztat.

A jóleső pihenés után utunk egy ideig erdőben, majd legelőn, erdőszélen, ismét legelőn folytatódik. A leglőkről szép kilátás van a környék falvaira: Farcád, Lengyelfalva, Sükő stb.

A jeleket és táblákat követve megérkezünk a Csicser kilátóhoz, ahol ismét a legendával szórakozunk és közbe átnézünk Felsőboldogfalvára, Bika falvára.

A tanösvény bevezet az erdőbe, meredek mélyen bevágott ösvényen haladunk lefele, megérkezünk egy tisztásra, ahol az utolsó, virágos tábláról megtudjuk, hogy itt előfordul a piros kigyószisz is.

Egy igen kellemes , szép, tartalmas napunk volt, csak ajánlani tudom mindenkinek, ha élményekben akar gazdagodni