JÓZANÍTÓ TÚRA

Sok reménységgel és rejtett vidámsággal indultunk a somlyói borvízforráshoz, a találkozó helyünkre a KIJÓZANÍTÓ TÚRÁNKRA. Előtte még páran felmentünk a Mária kegyszoborhoz egy fohászra. A ködös reggelen sorra szálingóztak a bátrabbak, akik nem ijedtek meg a hidegtől. Az előbbi napokban közel –30 C fokot mértek térségünkben. Ők tudták, hogy ha a városban köd van, kint a hegyen napsütés. Hát ez majdnem összejött. Első kívánságom teljesült, mert szűz hó fogadott a hegyen. 16 ’’ törp’’ indult neki a már számtalanszor bejárt ismert hegynek. De ahogy egy verset sem lehet kétszer egyformán elmondani, úgy minden túra más. S, hogy miért?  Mert másak a formák, a hangok, s a közösség színes tagjai mindég más élményben részesítenek. Új információkkal leszünk gazdagabbak, gyarapodunk tudásban, amit senki nem vehet el tőlünk.  A rövid bemutatkozás után, Kovács János túravezetőnk felkérésére, a nemrég eltávozott POMJANEK BÉLA túratársunkra emlékeztünk. Ő mindég velünk marad, hisz ’’ csak az hal meg, kit elfelejtenek!’’, fogalmazta meg egy túratársunk. ’’Tudom, egyszer mindannyian elmegyünk, de addig, jer velem az úton, itassuk egymást a szeretet vizével, nézzünk egy irányba. Így tudjuk könnyebben legyőzni az előttünk álló nehézségeket.’’

Felérve a Somlyói kilátó alá, emlékek törtek elő sokunkból. Vidámak és szomorúak. Ezt ott így megélni, közösen talán könnyebb volt.  Évek óta egy kis csapattal az esztendőt a déli harangszókor itt pezsgő bontással köszönthettük.

A Kígyó pusztára leereszkedve, faágakat gyűjtöttünk a tűztevéshez. A tűz mellett melegedtünk, nótáztunk, majd sült szalonnánkat megéve, jó hangulatban fürödtünk a táj szépségében és egy más utat választva ereszkedtünk le a kis Somlyó alá.

Jó kis csendes meleg helyet találva a kis  csapat még betért egy jó kis beszélgetésre. Túra élmények, igaz medvés történetek hangzottak el. Majd mindenki feltöltődve visszatért otthonába, hogy tervezze az Új esztendőt.