Istenszéke – egy élmény –

Mikor először mondták lesz túra Istenszékére, természetesen sátorral, olyan hatalmas érzés kapott el, hogy nekem mennem kell, ott a helyem, nem hagyhatom ki. Ehhez hasonló kihívásban még nem volt részem és talán, azért is vonzott ennyire. Hol ott még télen nem sátoroztam, s akkor pillanatban, sőt egész addig, amíg el nem jött az indulás napja, nem fogtam fel mire vállalkoztam… Túlélő túra.

Hátizsákkal, beöltözve, vidám arcot mutatva, de mégis izgatottan neki vágva a nagy útnak csak ámultam és bámultam. Az út során mind a mellett mennyire melegem volt, és egyre nehezebben kezdtem bírni a tempót, gyönyörködtem a természet által nyújtott gyönyörben. Hihetetlen milyen látvány fogadott, csak persze mindezt észre kell venni és ki kell mozdulni a méhkaptárból. Ahhoz képest, hogy januárt írunk a naptárban, az Istenszékére vezető út kezdete során füves, faleveles talaj lapult lábunk alatt. De ahogy egyre fennebb mentünk jelentek meg a tél színei, látványai. Úgy tűnt egy pillanat alatt tavaszból át lépnénk télbe. Gyönyörűséges volt.

Egyre közelebb értünk a csúcshoz, annál jobban fáradtam. A hátizsákom súlyának és a kaptatoknak köszönhetően a lábaimból az erő hagyott el, a vállamtól az ujjbegyeimig zsibbadtam. De nem adtam fel, mindig valami vagy épp valaki által erőre kaptam s vidáman mentem tovább. Olyan érzésem is volt sosem érünk ki, mert úgy tűnt, hogy a végtelenségbe menetelünk, de amikor Imre bá mondta, na most már nincsen sok az utolsó kaptatónál vagyunk, fellélegeztem.

Amikor felértünk, s mindenki arcán fáradtság mellett vidámságot láttam, meg persze boldog voltam én is felértem, olyan érzés fogott el, amit nem lehet leírni. Jó hangulat, vidám arcok, sátorverés, tűzrakás, evés, szeles idő, előttünk elterülő kilátás/látvány, fényképezgetés. Mindezt követő esti tábortűz varázsa, meg a hangulat jó érzéssel töltött el. Már nem tudnám megszámolni hányszor aludtam sátorban, de hóba, hidegbe, hegyekbe még nem volt részem. Izgalmas volt, élmény volt, hideg volt, de megahiperszuper jó volt! Köszönet mindenkinek, aki ott volt a biztatásért, a hangulatért, a felejthetetlen élményért.