Kirándulás a Szent Anna-tóhoz

2013. október 19.-én csodás őszi reggelre ébredt 19 lelkes természetjáró. Közösen indultunk túravezetőnk, Pomjánek Béla irányításával Újtusnád határába, ahol kis kitérővel az elhanyagolt állapotú Nádas-fürdőt vettük szemügyre és kóstoltuk meg kénes ízű borvizét. Innen végső célunk felé vettük az irányt, a Csomád-hegység épen maradt kettős kráterében található Mohos-tőzegláp és a Szent Anna-tó felé. Útközben  gyönyörködhettünk az ezernyi őszi színben pompázó, lombhullató erdőkben, mialatt túravezetőnk a hegységgel kapcsolatos tudnivalókról mesélt, s a szerencsésebbek röpke pillantást vethettek az ágakon ugrándozó mókusokra. Rövid kapaszkodó után elértük túránk első fő állomását, az 1050 méter magasságban fekvő Mohos-tőzeglápot, ahol megismertük kialakulásának történetét és szemügyre vettük az egykori Mohos-tó maradványát, egy tengerszemet, melynek vizében festői szépséggel tükröződött vissza az erdő őszi színvilága. Egy kis pihenő után tovább haladva, kanyargós úton jutottuk a Szent-Anna tóhoz. A látvány minden fáradalmunkért kárpótolt. Közép-Kelet-Európa egyetlen vulkáni krátertava 950 méter magasságban terül el. Felkerestük a parton épült kápolnát, és meghallgattuk a Szent Anna-tó legendáját. A visszaúton még egy utolsó pillantást vetettünk az erdő árnyalatait visszaadó víztükörre, majd eltűntünk a sűrűben. Az avarban jó néhány virág és gombafaj tűnt fel. Meredek, hatalmas kövekkel övezett úton ereszkedtünk le és elértük túránk végső állomását, Tusnádfürdőt. Innen bár picit megfáradva, de gyönyörű élményekkel gazdagodva tértünk haza.